Veelgestelde vragen

> Waar vind ik uitgebreidde informatie?

Uitgebreidde informatie over webrelais kunt u vinden onder het kopje "Downloads"
.

> WAAR MOET MIJN NETWERKVERBINDING AAN VOLDOEN?

De netwerkverbinding moet geschikt zijn voor :
- IPIO-xxxxx-M of P : (IEEE 802.3) 10Mbit/s connecties
- IPIO-xxxxx-X : (IEEE 802.3) 10/100/1000 Mbit/s connecties
.

> HOE STEL IK DE TIJD IN?

Het moduul synchroniseerd bij het opstarten via de gateway van de router naar de NTP server via poort 123 en haalt zo de juiste tijd op. Instellen gaat dus automatisch. Eenmaal opgestart wordt de tijd elk uur opnieuw gesynchroniseerd. De tijdzone is standaard ingesteld op +1 UTC voor (CET) Nederland en half Europa. De klok loopt altijd precies op tijd met automatische zomer- en wintertijd omschakeling.
.

> Hoe controleer ik de tijd?

Om te controleren of uw moduul de goede tijd heeft, typt u "/clock" (zonder aanhalingstekens) achter het IP-adres van uw module. Een voorbeeld hiervan is: http://192.168.1.200/clock
.

> Wat te doen als er op de '/clock' pagina staat 'Waiting for NTP...'?

Als er op de /clock pagina staat 'Waiting for NTP...', dan is de signaalklok niet gesynchroniseerd met de tijdserver. Als het timeserver IP correct is, is de kans groot, dat poort 123 van uw netwerk niet open staat. Via deze poort wordt de tijd opgehaald. Controleer of de poort open staat in de router. Laat dit eventueel door een systeembeheerder doen. Controleer tevens of u een werkend NTP server IP-adres gebruikt.
.

> Loopt uw klok niet goed BIJ EEN MODULE MET ACHTERVOEGSEL M of P?

Wanneer uw module een oude standaard NTP-server gebruikt, kan het zijn dat deze niet goed meer synchroniseert.
Hieronder de oplossing voor dit probleem:
Bij oudere versies van de signaalklok gebruikten we het NTP server adres 17.254.0.31 of 134.130.4.17
Tegenwoordig kan men beter Time server IP adres 213.154.236.182 gebruiken.
Voor oudere software-versies (t/m 7) is dit als volgt in te stellen:
Typ in uw browserbalk: UWIPADRES/ci?ns=213.154.236.182&tz=+1&pw=secret en herstart de module.

Voor softwareversie 8 of nieuwer werkt dit als volgt:
Ga via uw "/config" pagina naar SetNTPserver en pas hier het NTP srv IP aan. Voer het wachtwoord (standaard = secret) in en klik op apply. Start nu de module opnieuw op en indien u gebruik maakt van een manual ingang, moet u deze bij SetInput weer even aanvinken.

Mocht de tijd nu nog niet opgehaald worden, dan volgen hier enkele andere Timer server IP-adressen : 130.149.17.21 / 192.53.103.108 / 129.187.254.32 / 193.171.23.164
.

> LOOPT UW KLOK NIET GOED BIJ EEN MODULE MET ACHTERVOEGSEL X?

Controleer of poort 123 in de router open staat naar de buitenwereld indien u een extern time server IP adres gebruikt. Als u een niet werkend Time server IP adres invoert, of als deze tijdelijk niet bereikbaar is. Dan gebruikt de module vaste DNS tijd servers om de tijd alsnog op te halen. Ook hier geld, poort 123 moet altijd open staan in uw router.

DNS1 = pool.ntp.org
DNS2 = nl.pool.ntp.org
DNS3 = europe.pool.ntp.org
.

> HOE KAN IK DE MODULE TERUG KRIJGEN IN DHCP MODE?

Om de module te resetten naar dhcp mode moet u de spanningsbron verwijderen en de deksel van de module openen. Vervolgens drukt u het knopje op de print in en terwijl u deze knop ingedrukt houdt sluit u de spanningsbron weer aan. De module haalt nu weer een IP op via DHCP. Bij oudere versies van onze module kan het zijn dat er geen schakelaar te vinden is. Bij deze modules moet men de jumper sluiten.
.

> HEEFT U OP DE PLEK WAAR EEN MODULE MOET KOMEN GEEN NETWERKAANSLUITING?

In dat geval kan er gebruik worden gemaakt van een PowerLine Homeplug. Hiermee wordt de netwerkdata over het 230V lichtnet getransporteerd en zo is het netwerk op elke plek toch bereikbaar.
.

> IK KRIJG GEEN OPSTART MAIL VAN DE MODULE, WAT NU?

Als u geen opstart mail krijgt op het mail adres dat in de module staat dan kan dat betekenen dat er geen verbinding is met het internet of dat poort 80 niet open staat in de router. Controleer of de poort open staat in de router. Laat dit eventueel door een systeembeheerder doen.

Het kan ook zijn dat uw mail adres niet in de module staat. Dan kunt u op internet “Advanced IP Scanner” downloaden. https://www.advanced-ip-scanner.com/nl Laat dit programma uw netwerk doorzoeken. Als hij klaar is zult u uw module moeten kunnen vinden met bijbehorend IP adres om zo in uw module te kunnen komen. De module is te herkennen aan het MAC adres dat begint met 44.
.

> Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Om het wachtwoord van de module op te vragen navigeert u naar de configuratie pagina van uw module.
Vervolgens opent u de deksel van de module. Er is op de printplaat een schakelaartje te zien.
U houdt de schakelaar ingedrukt en terwijl u dit doet ververst u de webpagina.
Het wachtwoord komt nu zichtbaar in het 'passwd' vak te staan. Noteer/onthoud dit wachtwoord goed!
.

> WELKE STROOM KAN IK SCHAKELEN MET DE RELAIS UITGANGEN?

De opgegeven maximale uitgang/schakel stroom (Ampère) bij de module zijn bij ohmse belasting. Schakel geen grote inductieve belastingen met de relais die op de modules zitten.
In het geval van grote en/of inductieve belasting gebruikt u een hulprelais welke op enige afstand van de module is geplaatst.
.

> HOE KAN IK DE MODULE MONTEREN?

De module kan op een standaard dinrail worden geklikt of bevestigd worden met 3 schroeven. (de zwarte en witte clipjes onderop naar buiten duwen om te bevestigen met schroeven)
.

> Toch nog problemen?

Heeft u na het bekijken van onze downloads en FAQ toch nog vragen? Mail ons dan via: info@dwrd.nl of neem telefonisch contact op tijdens onze openingstijden.
.